MÁNIA

MÁNIA
Szíj Kamilla, Szira Henrietta, Benczúr Emese, Imre Mariann és Tarr Hajnalka kiállítása
Megtekinthető: 2016.04.15.
Művészetpedagógiai foglalkozás általános- és középiskolásoknak.

“Az elmúlt évek alatt figyeltem fel erre: nem tudok ellenállni a teszteknek. Annak ellenére kitöltöm, akkor is, ha tudom, hogy adatgyűjtésre irányul. Egyszerűen nem megyek tovább, ameddig nem végzek vele.”

“Ha írok egy szöveget, kényszert érzek arra, hogy sorkizártra tegyem. Ha nem azon van, akkor az irritál. Nem tudom folytatni a gondolataimat.”

“ Mániásan gyűjtöm a cicabajszokat… nem tudom, hogy miért, de ha meglátok egy cicabajszot (persze csak itthon), akkor kényszert érzek arra, hogy felvegyem, és eltegyem… már van vagy 30db. Kicsi korom óta gyűjtöm a cicáink bajszát… Nem tudom ott hagyni a földön és nem eltenni.”

Ez csak néhány azok közül a “mániák” közül, amiket az emberek megosztanak magukról egymás között. Kimondva vagy kimondatlanul, valószínüleg mindenki együtt él több vagy kevesebb mániájával. Furcsa szokások, ismétlődő cselekvéssorok amelyeket “viselőjük” talán észre sem vesz, de mások biztosan felfigyelnek rá.

A 2B Galéria soron következő művészetpedagógiai foglalkozásán 5 olyan alkotónő egy-egy munkáját ismerhetik meg a résztvevő osztályok, amelyek mindenképpen izgalmas adalékkal szolgálhatnak ennek a furcsa szokásrendszernek a kiismerésében.

A bemutatásra kerülő munkák a mánia legelemibb összetevőjét fürkészik (meditatív ismétlődés, rendszer, struktúra, kötöttség) a vizuális nyelv legkülönbözőbb formáiban.

Untitled

Vajon miért gyűjt Benczúr Emese elhasznált fémdoboz nyitófüleket? Miért szerepel napról napra ugyanaz a név többszázszor leírva Imre Mariann egy naplóról készült másolatában?  Szíj Kamilla grafit-vonalai milyen vezérelv alapján rendeződnek egymás mellé? Tarr Hajni elképesztő felületet hoz létre pusztán egy takker és sokszáz kapocs segítségével,  míg Szira Henrietta egy fenyő lehullott tűleveleivel számol. De vajon mit? És hogyan kapcsolódik mindez az idő múlásához?

A foglalkozás során ezekre a “miértekre” keressük  közössen a válaszokat, s feltesszük a saját kérdéseinket is: Fontosak-e a mániáink? Mennyire vagyunk magunkba zárva általuk? Neked van valamilyen mániád? Bevalljuk-e egyáltalán ha igen? / Milyen hatással vannak életvezetésünkre ezek a saját magunk által felállított szabályok? …és a környezetünkre? – Mi történik ha saját rendszerünk egy másik ember szokásaival ütközik?  / Valójában hogyan tudjuk megfogalmazni, mi is ez az egész?  / Jó vagy rossz? – El kell-e ezt egyáltalán döntenünk?

A program szerves része a kiállítás feldolgozását segítő csoportos műhelymunka is, amely minden esetben az érkező osztály életkori sajátosságaihoz és igényeihez igazodik, valamint alapul veszi a kiállított munkákon is alkalmazott alkotótechnikákat.

_________________________________________________________________

2_mania

 

Reklámok